Duursporters kopen functies voor de iCaptur App

Duursporters kopen functies voor de iCaptur App

Welke functie zal duursporters verleiden om een product te kopen en te gebruiken? Welke functie maakt duursporters zo blij dat ze de functies negeren of tolereren? Waarvan zouden duursporters willen dat je deze functies zou herstellen of verwijderen? Bij iCaptur geloven we in de filosofie van Design Thinking. Hierbij draait het bovenal om empathie en het aannemen van de ‘mindset’ om behoeften van een mens bovenaan te zetten. Daarom zetten wij het gedachtengoed van Design Thinking in rondom de ontwikkeling van de iCaptur App, die hardlopers moet ondersteunen zowel bij revalidatie als de preventie van blessures.


Deze ‘mindset’ kwam ons goed van pas in een creatieve sessie met hardlopers, triatleten en hardlooptrainers om van de fase ‘empathize’ naar ‘define’ te komen. In deze sessie maakte we gebruik van de tool Buy a Feature om samen met gebruikers te de belangrijke functies voor de iCaptur App te ontdekken. Daarbij kwamen, onder leiding van Gaston Jamin en Ruud Bongers, naast goede suggesties, ook een heleboel latente behoeften voorbij. De aanwezigen waren enthousiast: “Het is een genot om beide te vangen, zowel behoefte (empathize) als functies (define,) als de kans zich voor doet, zo’n sessie met gebruikers is dan ook zo waardevol!”, zegt Gaston Jamin (docent CmD). Maaike Caelers (oud-olympiër) geeft aan: “ik zou graag willen dat het gevoel van de sporter wordt meegenomen in de evaluatie van een training, de ene dag is niet de andere dag”. Over zo’n dingen denk je zelf, als ontwikkelaar, niet zo snel na en zijn dus waardevol om te horen. “Vaker vergeet ik oefeningen te doen ondanks het feit dat ik weet dat ze goed zijn voor zowel prestatiebevordering als blessurepreventie”, zegt Frits Cloudt (meervoudig IRONMAN).


Het was een zeer productieve sessie waarbij gebruikers elkaar goed aanvulden met relevante functies voor de iCaptur App. Zo vond de ene gebruiker het belangrijk om duidelijk instructievideo’s in de app te zien en richtte de ander zich meer op de fun-factor, zoals muziek en gamificatie elementen. De som van alle functies was dan ook een duur prijskaartje van € 150.000,-! Het was dus tijd om gebruikers onder druk te zetten en te kiezen voor de ‘must haves’, een mooi element van de tool, want op deze wijze maken gebruikers bewuste keuzes. Hiermee kwam een duidelijke top 3 naar voor namelijk:

  1. Instructievideo’s van de uit te voeren oefeningen moeten aanwezig zijn.
  2. Feedback op de uitgevoerde oefeningen moet gegeven worden.
  3. Keuzemogelijkheid passend bij soort sport, blessure en/of omgeving moeten aanwezig zijn.
Opvallend genoeg zitten onze hardlopers en triatleten niet te wachten op integratie met socials; dat doet ons dan weer deugd.


Nieuwsbrief

SCHRIJF JE IN VOOR HET LAATSTE NIEUWS

* E-mailadres:

* Voornaam: